زندگی نامه پروفسور دکتر محمد طاهر القادری

متفکر، مفسر، معلم و مصلح اجتماعی دکتر محمد طاهر القادری در سال 1951 در شهر جنگ پاکستان متولد شد. وی فوق لیسانس حقوق را از دانشگاه پنجاب گرفت و سپس در سال 1986 با پایان نامه ای تحت عنوان Punishments in
شنبه، 30 فروردين 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
زندگی نامه پروفسور دکتر محمد طاهر القادری
زندگی نامه پروفسور دکتر محمد طاهر القادری

 

نویسنده: دکتر محمد طاهر القادری
مترجم: سید عبدالحسین رئیس السادات




 

متفکر، مفسر، معلم و مصلح اجتماعی دکتر محمد طاهر القادری در سال 1951 در شهر جنگ پاکستان متولد شد. وی فوق لیسانس حقوق را از دانشگاه پنجاب گرفت و سپس در سال 1986 با پایان نامه ای تحت عنوان Punishments in Islam, Their Classification and Philosophy به اخذ درجه ی دکترا نائل گردید. از اساتید او می توان پدرش دکتر فرید الدین قادری، مولانا ضیاء الدین مدنی، مولانا احمد سعید کاظمی، دکتر برهان الدین احمد فاروقی و امام محمد بن علوی المالکی را که از علمای بزرگ هستند، نام برد. وی استاد دانشکده ی حقوق دانشگاه پنجاب است. تاکنون در موضوعات مختلف از جمله مذهبی، روحانی، تاریخی، اخلاقی، قانونی، شرعی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، علمی و مطالعات تطبیقی هزاران سخنرانی داشته است. دکتر طاهر القادری علاوه بر دانشگاه های پاکستان در دانشگاه های کشورهای دیگر نیز پیرامون موضوعات مختلف علمی و فکری سخنرانی کرده است.
ایشان بیش از سیصد کتاب به زبان های اردو، انگلیسی و عربی تألیف کرده که خیلی از آنها به دیگر زبانها ترجمه شده است. سخنرانی های آقای دکتر طاهر القادری در بعضی از شبکه های تلویزیون کشورهای عربی و دنیای غرب نیز پخش شده است.
« تحریک منهاج القرآن» سازمانی قرآنی است که آقای دکتر طاهر القادری در پاکستان بنا نهاده و علاوه بر فعالیت گسترده در سطح پاکستان گفته می شود در بیش از هشتاد کشور جهان تلاش دارد و مأموریت اصلی اش احیای ملت مسلمان و اتحاد جهان اسلام است. وی سازمانی غیر دولتی را برای گسترش سواد آموزی تأسیس کرده که بین اردو و زبانان در سراسر جهان فعال است.
تأسیس حزب سیاسی « پاکستان عوامی تحریک» از دیگر فعالیت های دکتر طاهر القادری است که علاوه بر داخل پاکستان در بین پاکستانی های مقیم دیگر کشورها فعال است. این حزب با دیگر احزاب مذهبی تشکیل جبهه ی واحدی به نام « مجلس متحده ی عمل» داد که پیروزی های چشم گیری در دو دوره ی انتخاباتی اخیر پاکستان بخصوص در ایالت های سرحد و بلوچستان داشته است.
آقای دکتر طاهر القادری از نظر بین المللی شخصیتی شناخته شده است. برای نمونه، نام وی به عنوان شخصیتی برجسته در Biographical Institute of America و در
Biographical Dictionary به عنوان دانشور و متفکری برجسته در هزاره ی دوم و نیز یکی از پانصد نفر پژوهشگر و نویسنده ی برگزیده که در جهت بهبود وضعیت بشر تلاش داشته محسوب گردیده است. هم چنین به دلیل خدمات آموزشی و اجتماعی
International Biographical Centre, Cambrodge وی را شخصیت سال 99- 1998 معرفی کرده است. اگر چه این نویسنده و متفکر برای تعدادی از هموطنان شرق کشورمان نام و چهره ای آشناست، امید است ترجمه ی آثار وی بتواند به شناخت بیشتر او کمک کند.
منبع مقاله: القادری، دکتر محمد طاهر، (1390)، عقیده شفاعت، سید عبدالحسین رئیس السادات، تهران: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی- معاونت فرهنگی، چاپ اول.



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.